Články

Zobrazuji výsledky 11 - 20 z celkových 21

Smluvní pokuta v obchodním právu

Přidáno: 2.3.2010 Autor: redakce

smluvnipokutaJedná se o jeden ze způsobů zajištění závazkového právního vztahu. Smluvní pokuta představuje určitou částku stanovenou ve smlouvě, kterou je dlužník povinen zaplatit, pokud řádně a včas nesplní svoji smluvní povinnost. K povinnosti zaplatit smluvní pokutu se nevyžaduje, aby oprávněnému účastníku závazkového vztahu vznikla porušením povinnosti jakákoliv škoda.

21 komentářů shlédnuto 9771x celý článek

Odměna člena statutárního orgánu

Přidáno: 1.3.2010 Autor: redakce

odmenaOdměna se řadí mezi nejvýznamnější práva člena statutárního orgánu vůči společnosti. Podle ustanovení § 66 odst. 2 obchodního zákoníku se vztah mezi členem statutárního orgánu a společností řídí přiměřeně ustanoveními o mandátní smlouvě, pokud ze smlouvy o výkonu funkce, byla-li uzavřena, nebo ze zákona nevyplývá jiné určení práv a povinností.

22 komentářů shlédnuto 8358x celý článek

Statutární orgán

Přidáno: 1.3.2010 Autor: redakce

statorgPojem statutárního orgánu definuje občanský zákoník v ustanovení § 20 jako osoby, které jsou oprávněny činit právní úkony právnické osoby ve všech věcech na základě smlouvy o zřízení právnické osoby, zakládací listiny nebo zákona. Jednání těchto osob se považuje přímo za jednání právnické osoby.

22 komentářů shlédnuto 7178x celý článek

Pracovněprávní poměr jednatele

Přidáno: 1.3.2010 Autor: redakce

jednatelProblematika pracovněprávního poměru jednatele ve společnosti s ručením omezeným představuje často diskutovanou otázku v odborné literatuře. V českém právním prostředí zdomácněl názor, že uzavření pracovní smlouvy o výkonu funkce jednatele je zcela vyloučeno. Není tedy možné, aby společnost uzavřela s jednatelem pracovní smlouvu, kde by druh práce byl vymezen jako výkon funkce jednatele. Výkon funkce jednatele nepředstavuje zaměstnanecký poměr, neboť vztah mezi společností a jednatelem upravuje obchodní zákoník.

214 komentářů shlédnuto 7409x celý článek

Dohoda o pracovní činnosti

Přidáno: 27.2.2010 Autor: redakce

dohodacinnostTato dohoda představuje dvoustranný právní úkon, který zakládá pracovněprávní vztah, v němž zaměstnanec koná závislou činnost pro zaměstnavatele za odměnu, přičemž rozsah této činnosti je omezen. Na rozdíl od dohody o provedení práce vyžaduje dohoda o pracovní činnosti ke svému uzavření písemnou formu, jinak je neplatná.

• Currently 3.3333333333333/5 Stars
25 komentářů shlédnuto 6686x celý článek

Dohoda o provedení práce

Přidáno: 27.2.2010 Autor: redakce

praceTato dohoda se řadí spolu s dohodou o pracovní činnosti mezi dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr. Dohoda o provedení práce představuje dvoustranný právní úkon, který zakládá pracovněprávní vztah, v němž zaměstnanec koná závislou práci pro zaměstnavatele za odměnu, přičemž rozsah této práce je omezen.

• Currently 4/5 Stars
33 komentářů shlédnuto 6687x celý článek

Pracovní smlouva

Přidáno: 26.2.2010 Autor: redakce

pracsmlouvaPracovní smlouvou vzniká pracovní poměr mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem. Vedle pracovní smlouvy se pracovní poměr zakládá také jmenováním v případech stanovených v § 33 odst. 3 ZPr (zákoník práce). Povinností zaměstnavatele je uzavřít pracovní smlouvu písemně, pokud tuto povinnost poruší může být sankcionován. Ústně uzavřená pracovní smlouva je platná.

21 komentářů shlédnuto 8418x celý článek

Výpověď v zákoníku práce

Přidáno: 26.2.2010 Autor: redakce

vypovedJedná se o jednostranný právní úkon, v jehož důsledku dochází ke skončení pracovního poměru. Výpovědí může rozvázat pracovní poměr zaměstnavatel i zaměstnanec. Výpověď musí mít písemnou formu a musí být doručena druhému účastníku, jinak je neplatná. Zaměstnavatel může dát zaměstnanci výpověď jen z důvodu výslovně stanoveného v § 52 ZPr (zákoník práce), zatímco zaměstnanec může dát výpověď z jakéhokoli důvodu nebo bez uvedení důvodu.

• Currently 3.2352941176471/5 Stars
63 komentářů shlédnuto 46371x celý článek

Okamžité zrušení pracovního poměru

Přidáno: 26.2.2010 Autor: redakce

zruseniOkamžité zrušení pracovního poměru představuje jeden ze způsobů skončení pracovního poměru. Jedná se o jednostranný právní úkon, jež může učinit jak zaměstnanec, tak zaměstnavatel z důvodu, který je výslovně uveden v § 55 - 56 zákoníku práce.
Okamžité zrušení pracovního poměru musí být učiněno písemně, musí obsahovat zákonem vymezený důvod, aby jej nebylo možno zaměnit s jinýma, a musí být ve stanovené lhůtě doručeno druhé straně, jinak je neplatné. Účinky okamžitého zrušení pracovního poměru nastávají ze zákona dnem, kdy písemný projev o okamžitém zrušení pracovního poměru je druhému účastníku doručen.

• Currently 3.8/5 Stars
50 komentářů shlédnuto 30705x celý článek

Proč je dobré využívat služeb advokátů?

Přidáno: 2.1.2010 Autor: redakce

obrKaždý z nás se již někdy ocitl v situaci, kdy potřeboval právní radu, potřeboval napsat smlouvu nebo si nebyl jist, zda postupuje v souladu se zákonem. V takové situaci se osoba dostává před volbu, zda-li se obrátí na zkušeného advokáta nebo si pomůže sama tím, že si prostuduje právní úpravu, přečte si právní názory anebo si stáhne vzory smluv zdarma na internetu.

23 komentářů shlédnuto 4525x celý článek
Zobrazuji výsledky 11 - 20 z celkových 21
| O portálu | Časté dotazy | Všeobecné obchodní podmínky | Typy zápisů | Reklama | Partneři |
| Najít advokáta, kancelář | Články o právu | Právní poradna | Důležité odkazy | Kontakty | Přidat kancelář |